ЩЕ ТРОХИ ПРО ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ. ШІ: ДРУГ ЧИ ВОРОГ?

Опубліковано: Понеділок, 17 лютого • 2025

ДНУ УкрІНТЕІ інформує: На сайті Times Higher Education опублікована стаття "Штучний інтелект - друг чи ворог? Це залежить від академічних кіл" ("Artificial intelligence - friend or foe? It’s up to academia"). У ній автори наголошують, що вища освіта відіграє важливу роль у визначенні того, чи стане генеративний ШІ "другом" або "ворогом" та описують, яку роль у цьому контексті виконує академічна спільнота.

Останнім часом розвиток штучного інтелекту набрав вражаючої швидкості. Генеративний штучний інтелект відкриває перед нами безліч можливостей. Він значно спрощує роботу в різних сферах, прискорюючи створення програмного забезпечення, аналізуючи великі обсяги даних і позбавляючи людей від виснажливих рутинних завдань. В освітньому просторі ШІ трансформує підходи до навчання, оптимізує процес пошуку інформації та допомагає в дослідженнях.
Водночас, ці потужні технології мають і свої виклики. Оскільки генеративний ШІ може створювати реалістичний освітній контент, з’являється загроза маніпуляцій та поширення дезінформації. Це вимагає критичного мислення та відповідального використання таких технологій. Важливо, щоб не лише студенти, а й викладачі навчилися усвідомлено працювати з ШІ, розуміючи його обмеження та ризики.
Окрім того, дослідження штучного інтелекту можуть допомогти впоратися з проблемами упередженості, конфіденційності та плагіату. При правильному підході штучний інтелект здатен не лише підвищити ефективність роботи, а й підтримувати креативність, сприяти інноваціям і покращувати якість життя. Однак для цього необхідно впроваджувати етичні норми та правила, які допоможуть спрямувати його розвиток у безпечне русло.
Загалом, академічна спільнота має унікальну можливість сформувати не лише саму технологію, але й майбутнє покоління, яке відповідально нею володітиме.

➤ Більш детально ознайомитися з матеріалом можна за покликанням: Artificial intelligence - friend or foe? It’s up to academia.