Як розрізнити справжні можливості успішної публікації досліджень від фейкових пропозицій та зберегти наукову репутацію? 10 КРИТЕРІЇВ, вартих уваги:
① Розсилка запрошень на електронну пошту або реклама у соціальних мережах. Наприклад: «Публікація статті під ключ Scopus / Web of Science», «Найвигідніші умови для долучення у Scopus та Web of Science», «Підвищення H-index в Google Scholar» тощо.
② Назва журналу дуже співзвучна з назвою відомого видання з високою репутацією. Наприклад: «International Journal of Advanced Science»" та «Journal of Advanced Science International»; «Oxford Review of Education» та «Oxford Review of Education and Science»
③ Приховані або неправдиві дані про видавця, відсутність даних про видавця на офіційному веб-сайті або в надійних джерелах.
④ Публікація статей за будь-якими науковими напрямами. Наприклад: «Пропонуємо подати статтю до Мультидисциплінарного випуску журналу категорії А».
⑤ Прийняття статей будь-якою мовою без чітких вимог. Наприклад: «Публікація будь-якою мовою ЄС».
⑥ Відсутність рецензування та відповідного огляду експертами, редколегію складають люди з невідомою науковою репутацією. Наприклад: у міжнародному журналі, який приймає публікації буд-якою мовою, редколегія складається тільки з поляків.
⑦ Швидкі терміни публікації, висока періодичність та/або велика кількість статей в кожному номері (велика кількість прийнятих на конференцію тез). Наприклад: «Термінова публікація статті під ключ Scopus / Web of Science».
⑧ Низька ціна публікації може означати обмежені або непрофесійні послуги: відсутність належної рецензії, редакційної підтримки чи гарантій на якість. Наприклад: «Акція! Публікація від 180 грн.»
⑨ Використання "псевдо" імпакт фактора, який не визнається базами Journal Citation Reports або Scopus.
⑩ Посилання на індексацію в сумнівних базах даних, розміщення на веб-сайті логотипів Scopus або Web of Science, що не доводить індексацію видання в цих базах.