НАВЧАННЯ ВПРОДОВЖ ЖИТТЯ ЯК ДІЄВА ОСВІТНЯ ПАРАДИГМА

Опубліковано: Вівторок, 16 липня • 2024

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Кевінії Ченг "Вчимося вчитися: перетворюємо студентів на ефективних людей, які навчаються впродовж усього життя" ("Learning to learn: developing students into effective lifelong learners"). У ній авторка окреслює інституційний підхід до розвитку здатності студентів навчатися впродовж життя.

Авторка також наголошує, що через такі фактори як швидкий розвиток технологій і зростання загальної невизначеності у житті студенти нинішнього покоління більше стурбовані своїм майбутнім, вони стикаються з більш несподіваними обставинами через часті зміни зовнішнього середовища. Знання та навички, які вони набули в школі, можуть більше не знадобитися для вирішення проблем, з якими їм доведеться зіткнутися. Тому навичка "навчатися" стає надзвичайно важливою.

Дослідження, проведене у Політехнічному університеті Гонконгу показало, що впровадження такого елементу, як "вміння вчитися" у навчальній програмі є ключовою стратегічною дією, яка дозволила визначити 12 основних навичок, котрі вплинуть на майбутнє студентів:

• відчуття мети: знати, чому треба навчитися, розглядати навчання як власний обов'язок;

• створення сенсу: зробити навчання змістовним для себе;

• особисті переконання щодо навчання: вірити у можливість самовдосконалення завдяки навчанню;

• допитливість: мати інтерес до здобуття нових знань та вивчення нових ідей;

• саморегульоване навчання: керувати своїм навчанням і розуміти свій навчальний процес;

• рефлексія навчання: аналізувати свій навчальний досвід та визначати фактори, які можуть покращити навчальний процес;

• мотивація до навчання: знати, що саме впливає на мотивацію до навчання, і контролювати її;

• емоції та стійкість: вміння справлятися зі своїми емоціями та невдачами, які впливають на процес навчання;

• здатність до критичного мислення: застосовувати навички критичного мислення, щоб навчитися аналізувати;

• розуміння навчання: зацікавленість у пошуку теорій і методів для покращення процесу навчання;

• вчитися з іншими та від інших: залучатися до навчання та здобуття знань разом з іншими людьми;

• вчитися в різних середовищах: брати участь у різних навчальних середовищах.

➤ З повним текстом статті можна ознайомитися за покликанням: Learning to learn: developing students into effective lifelong learners.