ДНУ УкрІНТЕІ інформує: На сайті Times Higher Education опублікована стаття "Емоції та навчання: яку роль відіграють емоції в тому, як студенти навчаються?" ("Emotions and learning: what role do emotions play in how and why students learn?"). У матеріалі розглядається важливий аспект освітнього процесу – емоційний вимір навчання.
Зокрема автори звертають увагу на те, що освітяни, які розуміють, як емоційні стани впливають на навчальну діяльність, мають більше інструментів для створення ефективного і підтримувального освітнього середовища. Пропонується впроваджувати емоційно орієнтовані стратегії, що допоможуть як підтримати мотивацію, так і уникнути потенційних бар’єрів, пов’язаних із емоційними труднощами.
Ось декілька ключових тез, на які варто звернути увагу:
• Емоції – це не «додаток» до навчання, а його фундаментальна складова. Вони визначають не лише рівень зацікавленості, а й глибину розуміння та здатність до саморефлексії. І педагоги, і студенти мають усвідомити це й враховувати у своїй взаємодії.
• Регулярне спостереження за емоційним станом як окремих студентів, так і груп у цілому – важливе завдання. Це дозволяє своєчасно реагувати на труднощі та підтримувати позитивний психологічний клімат.
• Практики викладання мають бути різноманітними та емоційно насиченими. Це можуть бути інтерактивні завдання, відкриті обговорення, вправи на самоспостереження, а також формувальне оцінювання, що поєднує нові знання з уже набутими. Атмосфера має бути такою, щоб студенти відчували себе впевнено, мали змогу впливати на процес навчання та відчували особисту зацікавленість і включеність у курс.
• Емоції можна використовувати як ресурс для підвищення навчальної мотивації та академічної успішності. Їх варто не ігнорувати, а інтегрувати у педагогічну стратегію.
Визнання емоцій як важливого елемента освітнього процесу відкриває нові можливості для глибшого залучення студентів, підвищення якості навчання та формування більш людяного, емпатійного підходу до викладання.
➤ Більш детально ознайомитися з матеріалом можна за покликанням: Emotions and learning: what role do emotions play in how and why students learn?